کتاب «واروژان» به چاپ سوم رسید.

سایت «موسیقی ما»
۱۸ مهرماه ۱۳۹۷
با استقبال ویژه علاقه‌مندان عرصه موسیقی و ترانه
https://www.musicema.com/node/360804
کتاب «واروژان» به چاپ سوم رسید.
موسیقی ما – کتاب «واروژان» با موضوع مرور و شرح زندگی هنری واروژان، آهنگساز و تنظیم‌کننده نامدار موسیقی به چاپ سوم رسید.

حسین عصاران (مؤلف کتاب) در این‌باره می‌گوید: «بعد از استقبال غیرمنتظره‌ علاقه‌مندان عرصه موسیقی و ترانه از این کتاب، بر آن شدم تا چاپ سوم این کتاب را هر چه سریعتر آماده و روانه بازار کنم تا به نحوی پاسخگوی علاقه مندانی باشم که به علت اتمام دو نوبت قبلی انتشار، این کتاب در دسترسشان قرار نگرفته بود. از این منظر این نوبت چاپ، با همیاری انتشارات «نگاه» انجام شد تا علاقه‌مندان سراسر ایران و جهان بتوانند جدا از روش‌های معمول تهیه کتاب از کتابفروشی‌های سراسر کشور، از امکانات سامانه فروش اینترنتی این ناشر هم بهره‌مند شوند.»

این محقق موسیقی درباره مراحل شکل‌گیری کتاب «واروژان» می‌گوید: «کار تحقیق درباره این کتاب با تهیه لیستی کامل از همه هنرمندان و هنرورزانی که به نحوی در ارتباط کاری با واروژان بوده‌اند آغاز شد. در این راه، پیدا کردن و ارتباط برقرار کردن با همه آن‌ها، قسمت مشکل کار بود که به لطف همین گروه هنرمندان و هنرورزان گرامی، این مسئله محقق شد. از این منظر در این کتاب، بالغ بر پنجاه گفتگوی اختصاصی صورت گرفته که بر اساس این گفتگوها، قسمتی از زندگیِ در سایه مانده واروژان رونمایی شد. به موازات این روند، دیگر منابع تحقیقاتی، همچون مجلات هنری و حتی سرگرم‌کننده دهه‌های سی و چهل و پنجاه، آرشیوها، معدود برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در دسترس، فیلم‌های سینمایی و… نیز بررسی شد تا جایی که خودم برای شروع تألیف کتاب قانع شدم. علاوه بر آن، قریب به سی عکس ناب و نادیده از واروژان در لحظات ضبط موسیقی در استودیو «ال‌کوردوبس» که توسط هنرمند گرامی، کامران شیردل به این کتاب هدیه شد نیز در آن موجود است. نمونة دیگر هم تدوین جدول کاملی از آثار واروژان در زمینه ترانه و موسیقی متن است که از این منظر اتفاق جالب توجهی در زمینه جمع‌آوری آثار یک هنرمند به حساب می‌آید.»

کتاب «واروژان» در 27 فصل، 360 صفحه و با طرح جلدی بر مبنای پرتره‌ای اثر فرشید مثقالی از چهره واروژان که به‌طور اختصاصی برای این کتاب ترسیم‌شده است، هم‌اکنون در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و سامانه فروش اینترنتی نشر «نگاه» برای ایرانیان سراسر دنیا قابل تهیه است.